13 Temmuz 2009 Pazartesi

Son 2 aya girerken..


Hafta sonu çarşıya gidenleri uğurlayıp, gün boyu mıntıkalarla cedelleşip, akşam çarşıdan dönenlerin heyecanla anlattıklarını, maceralarını dinleyerek geçti. Cuma gününe göre daha moralliydim. Sıkıntıdan patlayacağımı, belki oturup ağlayabileceğimi düşünüyordum. Ancak kendi kendime verdiği motivasyonlar işe yaradı. Biraz da polyanacılık oynayarak 2 gün boyunca bölükteki tüm mıntıkalara canı gönülden iştirak ettim. Elde tırmık, süpürge ver Allah ot çöp topladık. Akademinin acil mıntıka mangası gibiydik...

Cumartesi öğleden sonra Sami'nin gelişi benim için yarım çarşı hükmüne geçti.
Dün aynı zamanda fiili olarak asker oluşumuzun 3. ayını bitirdik. Artık 2 aydan bir kaç gün fazla günün hesabını yapacağız. Rampa aşağı inişimiz devam ediyor.

Bugün sabah alay içtimamız vardı. Alay komutanımızın teşrifleri ile tüm kısa dönemler resmen çavuş rütbesine terfi ettiler. Son 66 günümüzü çavuş olarak sürdüreceğiz.

Zaman içinde kendimi olduğum gibi kabullendirmeyi başarabiliyorum. Çevremdeki diğerleri ile ilişkilerimde sivil hayatımdaki benliğimi unutmadan iletişim kurmaya çalışıyorum. Bu ise insanların aynı şekilde karşılık vermesini doğuruyor. İlk geldiğimiz günlere göre özellikle uzun dönem arkadaşların şahsıma yönelik hitap ve tavırları dikkat çekecek derecede değişti. En uçlarda karakter sergileyen çocuklar bile benimle daha ehveni şer bir iletişim kuruyorlar. Bu da benim doğru yolda olduğumu kanıtlıyor diye düşünüyorum.
Geldiğimizden beri herkese ızdırap olmaya çalıştığını söyleyen ve yakışıksız bir çok hal ve hareketi olan bir asker, koğuşu temizleme bile müsade etmeden, elimden süprügeyi aldı ve bizzat kendisi bu işi tamamladı. Bir başka uzun dönem arkadaş ise benden sesli Kuran okumamı ve kendisinin dinlemesini talep etti. Tabiki kırmadım. Sonrasında akşamı da cemaat ile eda ettik. Bu olaylar insanın hal ve hareketleri ile çok da güzel bir tebliğci yada örnek insan olabileceğini özetliyordu. Bu farkındalığı oluşturabildiğim için rabbime şükür ediyorum. İnşallah yaşadığım benzer ufak olaylar birilerine örnek olmamıza ve yardımcı olmamıza vesile olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder